Kiemelt bejegyzés

Lehet, hogy jó életmódváltás az idősotthonba költözés?

  Az idősotthonba költözés, mint életmódváltás Az idős lakók általában hosszú éveken keresztül otthonukban éltek, és most egy olyan intézmén...

2013. december 10., kedd

Szerethető vagy? Eladható vagy?



Én vagyok az, aki szeretné élvezni az életet. Ha nem is minden pillanatát, de túlnyomórészt a szép, a jó, a hasznos dolgokkal igyekszem eltölteni napjaim. Olyanokkal, amik jól esnek, kellemesek. Jól esik, ha megölelnek, ha szeretnek. És jól esik, ha ölelhetek. Nem vagyok tökéletes, és nem is vágyom rá. Túl sok energiabefektetéssel járna, és mások úgysem értékelnék. Nekem meg jól vagyok úgy, ahogy vagyok. Egyszerűen csak jól akarom érezni magam a bőrömben. Te nem ezt akarod? Ja, és a legfontosabb: Szeretném úgy élni az életem, hogy közben mások napjait kellemesebbé tegyem. Ezért törekszem rá, hogy mindig mindenben meglássam a jót, és azt másokkal is megosszam. Felhívjam minden körülöttem élő ember figyelmét arra, hogy most éljen, és úgy, hogy az neki jól essen. Ne várjon semmire, senkire. Ne mások helyett éljen, ne mások elvárásainak megfelelően éljen. Merjen önmagáért lépni, merjen önmagáért élni.

A naplóban, emlékirataimban fontosnak tartom lejegyezni, hogy tökéletlenségemmel együtt élni másoknak sokkal nehezebb, mint nekem. De szerethető vagyok így is:) Mondták már sokan. Ugyanakkor idegesítő is. De ki nem? A tökéletes is idegesítő a maga tökéletességével!

Tisztán látom, hogy milyen sok ember fordít fölösleges energiát arra, hogy mások szépnek, okosnak, tökéletesnek lássák őket. Nem kell. Úgy is szerethető vagy, ha nem sminkelsz, színészkedsz, nem mutatod magad jobbnak, mint ami vagy.

És bár ez örök igazság, mégsem működik. Miért? Nem elég, ha szeretnek? Nem ezt akarjuk?

Nem!

És tényleg meglepett a válasz? Nem vagy elégedett, ha csak szeretnek. Másra vágysz?

Elismerésre? Megbecsülésre? Nézzenek fel rád? Tiszteljenek? Irigyeljenek?

Igen, ezek a dolgok többet jelentenek neked addig, amíg meg nem szerzed. Aztán értékét vesztik. Fontosságuk homályba vész.

De addig mindent megteszel értük. Eladod magad. Szó szerint. Nem elég jónak lenni, azt meg is kell tudni mutatni, látszani kell, érvényesülni. Tanítják, hogy legyél eladhatóbb. A professzionális önéletrajzok markáns része erre épül.

Tehát, ha eladható vagy szerethető is? Vagy szerethető vagy, de nem eléggé eladható? Melyiket választod?

Életed válaszai, felnőtté válásod kérdései, élettapasztalatod mérföldkövei megérdemlik, hogy lejegyezd őket. Így a Te tapasztalatod lesz gyereked alapja. Nem kell saját bőrén tanulnia, ha elég okos ahhoz, hogy átemelje a tudást a saját tárházába. Ha lejegyeznéd egy egyedi naplóban, mitől lettél az aki, kérlek töltsd ki ezt az űrlapot:

- A magázódó formával idősebb érdeklődőimet kívánom megtisztelni. -




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.