Kiemelt bejegyzés

Lehet, hogy jó életmódváltás az idősotthonba költözés?

  Az idősotthonba költözés, mint életmódváltás Az idős lakók általában hosszú éveken keresztül otthonukban éltek, és most egy olyan intézmén...

2023. október 11., szerda

Élet a mi kedves kis idősotthonunkban Mesi néni


Mesi néni vagyok. Én azért jöttem ide lakni, mert egyedül maradtam otthon. Férjem meghalt, egyedül voltam a nagy házban. Sosem szerettem egyedül lenni. Attól mindig rossz kedvű lettem. Már a pszichológus meglátogatását ajánlották a gyerekek.

Eljöttem megnéztem az épületet, megnéztem a lakókat, beszéltem velük és az itt dolgozókkal is az itteni szabályokról, életről, napirendről, szokásokról. 

Megtetszett, és megbeszéltem a családdal a részleteket, majd beköltöztem.

Viszont a sok - sok virágot sajnáltam otthon hagyni. Az igazgató nő megengedte, hogy elhozzam magammal őket. Sőt! Amikor magot tudtam szedni belőlük, szétszórhattam őket. Saját kis kertet gondozok azóta is. Nem is akárhol! A főbejárat mellett. Az én virágaim szegélyezik a járdát, amikor bárki bejön az épületbe. Gyönyörűek! Na nem azért, mert Én gondozom őket, hanem a lakótársak dícsérik. Az ő lelküknek is jó érzés ilyen környezetben, ebben az udvarban sétálni. Egy kicsit mindenki a magáénak érzi.

De a virágokon kívül van ám itt más remek dolog is. A lelki  egészségünkkel itt külön személyzet foglalkozik. Minden nap ebéd előtt és után is közös programokat szerveznek. Aki akar, részt vesz rajta. Vagyunk páran, összeszokott csapatként törjük a fejünket a sok érdekes játékos feladaton.

Ma például olyat csináltunk, hogy Viktória, a terápiás munkatárs egy táblára felírt két különböző szót. Nekünk pedig olyan mondatot kellett kitalálnunk, amiben szerepel ez a két szó. Hát nem olyan egyszerű, mint gondolnád! Képzeld, az első két szó a "létra" és a "sapka"volt. Na ebből Te mit hoznál ki? Nekem azt sikerül, hogy: " A kisfiú felmászott a létrára, és leesett a sapkája. Ezért vissza kellett mennie érte."  Pisti persze rákontrázott. Ő a mi mókamesterünk. Mindig vicces dolgokat talál ki. Neki az jutott eszébe, hogy: "Pistike felmászott a létrán a szomszéd cseresznyefájára, de az észrevette őt, és elkergette az udvarból, így leesett a fejéről a sapkája, vissza sem tudott menni érte. Este ezért apja megbüntette, két nap szobafogságot kapott érte. "

Szóval lehet cifrázni, és Pisti mindig törekszik rá. Sokat nevetünk, ha ő is beszáll a játékba. Ilyenkor mindenki egy kicsit más. Felszabadultabb. Mi is igyekszünk tartani a ritmust vele, és sok humoros dolgot találunk ki. Bátrabban viccelődünk mellette. 

Bár ma új játékot próbáltunk ki, ami egy picit döcögősebben ment az elején. Éppen ebéd előtt történt, amikor azt a feladatot kaptuk, hogy egy egész történetet, sztorit kell kerekítenünk úgy, hogy Viktória elmondja az első mondatot, a mellette ülő mondja a második mondatot a kitalált történetben, aki ő mellette ült, a harmadik mondatot, és mire hozzám értek, már egy olyan sztori lett belőle, hogy egy vígjáték rövid jelenete is lehetett volna . De én is beleadtam ám mindent! Színes fantáziám nem hagyott cserben. Nagyot nevettünk az így sikerült, mulatságos kalandon, amit  összehoztunk együtt.

Mire befejeztük a nevetgélést, osztották az ebédet. Szétszéledtünk, Viktória mielőtt elment a papírmunkájával bíbelődni, hozott minegyikünknek egy kis kekszet. Mondván a szép munka jutalmat érdemel. Pedig nem is dolgoztunk, hanem játszottunk. Jól éreztük magunkat. Mondta is, hogy a sok nevetéssel megerősítettük ma is az immunrendszerünket.

Ha legközelebb találkozunk, elhozom ide hozzátok Pistit is. Ismerjétek meg ti is, milyen jó fej!

Most mennem kell Tündikéhez, aki  kötöget , és mondtam neki, viszek kötésmintákat tartalmazó könyvet. Itt akadtam rá az idősotthon házi könyvtárában, amikor keresgéltem magamnak valami romantikus könyvet készülve a hosszú, hideg, téli napokra. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.